سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خورشید آل یاسین ...
 
ثامن تم

پیشگویی های کتاب مقدس

در سال های اخیر ، جهان مسیحیت شاهد بروز و ظهور موجی فزاینده از توجه به پیشگویی های کتاب مقدس درباره ی آخرالزمان بوده است. موجی که در آستانه سال 2000م و پایان هزاره دوم میلادی به اوج خود رسید.

در این سال در نشریات غربی و پایگاه های اینترنتی مقالات فراوان منتشر شده که در آن ها پیشگویی های کتاب مقدس با رویدادهای عصر حاضر تطبیق داده شده و از حوادث مختلف سیاسی ، اجتماعی و زیست محیطی که در سال های اخیر در جهان رخ داده یا در حال رخ دادن است ، به عنوان نشانه های آخرالزمان یا پایان دنیا یاد شده است.

با اذعان به این مطلب که برخی از این مقالات با اهداف تبلیغی و تبشیری مسیحیان در جهان هماهنگی و همسویی دارد و با نگاهی که امروز در میان مسیحیان درباره ی حوادث آخرالزمان وجود دارد ، خلاصه یکی از این مقالات را می آوریم.1

در خلال اعصار و قرون ، شماری از معلمان روحانی و غیبگویان ، بصیرت خاصی نسبت به آن چه اتفاق خواهد افتاد ، 2000 سال پیش ، در دامنه کوهی خارج از اورشلیم اعطا شد. گروه کوچکی از حقیقت جویان در گرد معلمشان ، عیسای ناصری ، جمع شده بودند. سوالی که از او پرسیدند ، جوابی را در پی داشت که سال ها و قرن ها ، تا این زمان که ما در آن زندگی می کنیم ، ادامه دارد : (( و همانطور که [عیسی] بر فراز کوه زیتون ها نشست ، حواریون به سوی او آمدند ، گفتند : به ما بگو نشانه های آمدن تو و پایان دنیا چه خواهد بود؟ )).
عیسی (ع) با شماری از مشخصات جوابشان ، را داد تا مراقب باشند. ( عبارت پایان دنیا که در اینجا به کار رفته به معنای پایان عمر کره زمین نیست ، بلکه منظور پایان سلطه ی غیر انسانی بشر بر روی زمین است ). اگرچه بسیاری از نشانه هایی که او داد ، قرن ها گریبانگیر دنیا بوده ، اما جالب توجه آن است که شدت و کثرت این نشانه ها اکنون افزایش یافته است:
پ.ن : 1.نشریه موعود ، شماره 37 ، ص 32



افزایش جنگ ها :
« از جنگ ها خواهید شنید و شایعات جنگ ها ؛ زیرا ملتی علیه ملتی بر خواهد خواست ، و مملکتی علیه مملکت دیگر. »
هیچ مقطعی از تاریخ مانند قرن بیستم ، شاهد افزایش جنگ ها نبوده است. طبق برآورد صلیب سرخ جهانی ، بیش از 100 میلیون نفر در جنگ هایی که از آغاز این قرن به وقوع پیوسته است ؛ جان خود را از دست داده اند.
از جنگ جهانی دوم تا کنون ، بیش از 150 جنگ عمده و صدها شورش مسلحانه و انقلاب رخ داده است. از پایان جنگ جهانی دوم ، ارقام کشته ها در نزاع های مسلحانه ، بیش از 23 میلیون نفر است.
طبق گزارش واشنگتن پست : (( جنگ های قرن بیستم ، جنگ های تمام عیاری علیه جنگجویان و غیر نظامیان بوده است ... در حالی که در قیاس با آن ، جنگ های وحشیانه قرون پیشین مانند جنگ های خیابانی بوده است )).

گسترش خشکسالی :
« و نیز خشکسالی خواهد بود. »
اواخر سال 1996 ، بانک جهانی گزارش کرد که روزانه بیش از 800 میلیون نفر گرسنه در جهان به سر می برند و بیش از 500 میلیون کودک ، غذای کافی برای رشد روانی و جسمانی دریافت نمی کنند. معاون بانک جهانی می گوید :
(( روزانه حدود 40 هزار نفر در جان ، بر اثر گرسنگی می میرند که غالبا در مناطق روستایی رخ می دهد. ))

شیوع بیماری های مهلک :
« و نیز بیماری های مهلک خواهد بود. »
کمتر از 20 سال پیش ، حرفه ی پزشکی مدعی بود که بر بسیاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی فائق آمده است ، اما امروزه مواردی از بیماری های عفونی بیداد کرده است. خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش می دهد : (( ظهور انواع باکتری هایی که نمی توان با آنتی بیوتیک های فعلی آن ها را از بین برد ، می تواند خود تبدیل به تهدیدی علیه سلامت عمومی و بدتر از بیماری ایدز شود. بیماری هایی که اخیرا گمان می رفت بر آن ها فائق آمده باشند ، رفته رفته مهار ناشدنی می شوند ... دانشمندان انتظار چیزی کمتر از یک فاجعه ی پزشکی ندارند. ))
UN AIDS ، برنامه ی مشترک سازمان ملل علیه ویروس ایدز ، در گزارش پایان سال خود در دسامبر 1996 ، عنوان کرد که در آن سال ، 3/1 میلیون مورد جدید از آلودگی به ویروس اچ . آی . وی. در تمام دنیا رخ داده است. در سال 1996 ، یک و نیم میلیون نفر از بیماری ایدز مردند که مجموع کسانی که تا کنون در ارتباط با این بیماری مرده اند به 4/6 میلیون نفر می رسد. براساس همین نوشتار ، افزون بر 24 میلیون نفر مبتلا به ویروس اچ . آی . وی. یا بیماری ایدز ، اکنون در تمام دنیا زندگی می کنند ؛ این آمار و ارقام به خوبی می رساند که از سال 1918 -که این بیماری برای اولین بار شناسایی شد- تا کنون بالغ بر 30 میلیون نفر به آن مبتلا شده اند. سازمان بهداشت جهانی می گوید : (( در تمام دنیا ، روزانه بیش از 6000 نفر به این بیماری مبتلا می شوند و این سرایت روز به روز بدتر می شود. )) 

فراوانی زمین لرزه :
« و در جاهای متعدد زمین لرزه خواهد بود. »
سال نمای جهانی به ما می گوید که بین سال های 1000 تا 1800 میلادی ، تنها 21 زمین لرزه ی عمده وجود داشت. اما بین سال های 1800 تا 1900 تعداد آن 18 واقعه بود. بین سال های 1900 تا 1950 ، 33 زمین لرزه ی بزرگ به وقوع پیوست ؛ تقریبا به اندازه ی آن چه در طی 1850 سال گذشته رخ داده است
!
بین سال های 1950 تا 1991 ، 93 زمین لرزه ی بزرگ اتفاق افتاد ، تقریبا سه برابر تعداد آن در نیم قرن گذشته ، و 3/1 میلیون نفر از مردم را در سراسر جهان به کام مرگ فرستاد. بسیاری از دانشمندان هشدار می دهند که ما در حال حاضر به دوره ای از بلایای زمین لرزه ای وارد می شویم.

گسترش خشونت :
یکی دیگر از شرایطی که به گفته ی عیسی (ع) درست در زمان پیش از بازگشتش رواج خواهد داشت ، خشونت وحشیانه است : (( همانطور که در ایام [دوره ی] نوح بود ، در زمان آمدن پسر انسان نیز چنین خواهد بود. )) در ایام دوره ی نوح ، (( زمین در برابر خداوند فاسد و پر از خشونت بود. )) روزنامه های امروز پر از تیترهایی از ماجراهای غم انگیزی از خشونت های بی رحمانه است. امروزه میزان آدمکشی و خودکشی سالانه در آمریکا ، تقریبا به اندازه ی مجموع کشته شدگان آمریکایی در طول جنگ ویتنام است. تنها در 30 سال گذشته ، خودکشی و قتل ، جان بیش از یک میلیون و دویست هزار آمریکایی ؛ یعنی بیش از تمام مردانی را که در کل جنگ های تاریخ آمریکا کشته شده اند گرفته است

ابلاغ مژده انجیل :
« سرانجام وقتی مژده ی انجیل به گوش همه ی مردم جهان رسید و همه از آن باخبر شدند ،آن گاه دنیا به آخر خواهد رسید. »
برخلاف رشد غم انگیز جنگ ها ، خشکسالی ، طاعون و زمین لرزه هایی که به گفته عیسی ،
(( آغاز غم ها )) است ، ابلاغ موعظه ی انجیل به تمام ملت ها ، نشانه ای ویژه برای زمانی است که دنیا حقیقتا به پایان خود برسد.
هیچ گاه در طول تاریخ مانند الان ، انجیل در سراسر دنیا و برای کل ملت ها خوانده نشده بود ؛ اگرچه مستقیما به وسیله ی مبلغان مسیحیت انجام نمی گیرد ، اما با وسایل ارتباط جمعی نوین از قبیل : رادیو ، تلویزیون و ارتباطات راه دور انجام می گیرد. طبق سالنامه ی جهان مسیحیت ، پیام انجیل هم اکنون برای چهار میلیارد نفر ؛ یعنی عملا برای تمام کشورها موعظه شده است. (( آنگاه پایان فرا خواهد رسید )). 


افزایش مسافرت ها :
« بسیاری به جلو و عقب خواهند دوید. »
حوالی 534 پیش از میلاد مسیح ، خداوند به پیامبرش دانیال گفت : (( در آخر زمان ، بسیاری به جلو و عقب خواهند دوید و دانش زیاد خواهد شد. )) عبارات (( بسیاری به عقب و جلو می دوند )) ، به لحاظ لغوی یعنی (( به سرعت در اطراف در تکاپو هستند )) یا به قول لیوینگ بایبل : (( مسافرت ها افزایش خواهد یافت. )) در نظر بگیرید وسایل حمل و نقل مردم هزاران سال بود که تغییر اساسی نکرده بود ، با این نگرش اهمیت این پیشگویی آشکار می شود. امروزه می توانند ظرف 24 ساعت دور دنیا را طی کنند ؛ فضا پیما قادر است در 80 دقیقه کره ی زمین را دور بزند! تعداد مردمی که امروزه اقدام به سفر می کنند ؛ بی سابقه است. به گفته ی متخصصان اقتصادی ، مسافرت و گردشگری ، امروزه (( بزرگ ترین و پر انرژی ترین صنعت در دنیاست ))

فزونی دانش :
« دانش زیاد خواهد شد »
 افزایش دانش در سال هاى اخیر، تقریبا خارج از تصور ماست واژه بار سنگین اطلاعات براى نسل ما وضع شده است.
هم اکنون روزانه، معادل بیش از 300 میلیون صفحه از اطلاعات، به شبکه اینترنت فرستاده مى شود . هم اکنون هشتاد درصد ازکل دانشمندان بشریت، در قید حیات هستند ودر هر دقیقه 2000 صفحه به علوم بشر اضافه مى کنند. حدوداً نیمى از دانش پزشکى، هر ده سال یک بار منسوخ شده از دور خارج مى شود .
فناورى رایانه، انفجار دانشى را که در زیر بار آن قرار داریم ترسیم مى کند. در سال 1948، ترانزیستور یا واحد ساختمانى اصلى رایانه ها، در آزمایشگاه هاى بل ابداع شد. در سال 2000، هر تراشه پردازشگر، شامل میلیارد ترانزیستور خواهد بود . 

ظهور ضد مسیح :
« ضد مسیح مى آید »
نشانه با اهمیت وپایانى آخر زمان که چندین فصل انجیل به آن اختصاص یافته است، ظهور حکومت واحد جهانى به سرکردگى یک مستبد اهریمنى، موسوم به ضد مسیح یا جانور است. به گفته کتاب مکاشفه، تمام دنیا، شیطان را در قالب این رهبر حیوان منش جهانى پرستش خواهد کرد. به گفته انجیل، پیمان یا موافقت نامه صلح ابتکارآمیزى به مدت هفت سال، نقشى محورى در ادعاى ضد مسیح در رهبرى جهان دارد. این توافقنامه، بحران خاورمیانه را موقتاً با صلحى میان اسرائیل و کشورهاى عرب همسایه، حل خواهد کرد. کوه موریاه در اورشلیم بیت المقدس که زمانى معبد یهودیان در آن قرارداشت و همانجا که قبة الصخره مسلمانان هم اکنون وجود دارد، نقطه کانونى خواهد بود . سه سال ونیم پس از وضع پیمان، ضد مسیح آن را لغو خواهدکرد . آنگاه بیت المقدس را پایتخت بین المللى خود خواهد نمود وغیر از پرستش خود وتصویر عرفانى اش، تمام ادیان را ممنوع خواهد کرد. این تصویر به طریقى نیرو مى گیرد تا هم صحبت کند وهم سبب کشته شدن کسانى شود که از پرستش او سرباز مى زنند . عیسى گفت این هنگام، زمان غیبت بزرگ است، آن چنان که از زمان پیدایش جهان وجود نداشته است.

 پیدایش نشانه جانور : 
 « او موجب مى شود تا همگان نشانى بر روى دست راست یا روى پیشانى شان دریافت دارند، به طورى که هیچ کس نمى تواند بخرد یا بفروشد مگرکسى که نشان یا نام جانور، یا شماره اسم او را داشته باشد... شماره او666 است. »
این پیشگویى مطلبى را توصیف مى کند که تا پیش از این هیچ گاه امکان پذیر نبود. دو هزار سال پیش، یوحناى حوارى، ماهى گیرى ساده، پیشگویى کرد که روزگارى، نظام اقتصادى جهانى اى ظهور خواهدکرد که هرکس در لواى آن مجبور است شماره اى دریافت کند و بدون آن قادر به خرید و فروش نخواهد بود. تنها از زمان پیدایش رایانه ها وبانکدارى الکترونیکى، چنین اتفاقى، امکان رخ دادن داشته است .

 ظهور ثانوی مسیح:
« بلا فاصله پس از مصیبت بزرگ ...... آن ها پسرانسان را خواهند دید که در میان ابرهاى آسمان، با قدرت وشکوهى خیره کننده مى آید واو برگزیدگان خود را گرد هم خواهد آورد. »
تیره ترین ساعت دنیا به ناگاه با طلوع سپیده دم روز روشنى که عیسى مسیح باز مى گردد، پایان مى یابد. تمام کسانى که به او تعلق دارند، به طور معجزه آسایى به بدن هاى مافوق طبیعى تبدیل شده، از آزار دهندگان ضد مسیح خود، رهایى مى یابند وبه تماشایى ترین جشن پیروزى اى که تا به حال برگزار شده است، به شام ازدواج بره در بهشت، انتقال خواهند یافت در آن زمان خشم خوفناک خداوند بر ضد مسیح وپیروان اهریمنى او خواهد افتاد و منجر به بازگشت عیسى به زمین مى شود تا امپراتورى واحد جهانى آن ها را در مواجهه اى بهت انگیز، موسوم به نبرد آرماگدون، شکستى تمام عیار داده، نابود سازد.

این چنین، حکمرانى بى رحمانه انسان بر روى زمین، پایان مى پذیرد و عیسى و نیروهاى مافوق بشرى، دنیا را در اختیارگرفته وبا عشق بر آن سلطنت وحکومت خواهندکرد . بدین ترتیب دوره اى موسوم به هزاره، یا هزار سال صلح و فراوانى وبهشت، براى همگان آغاز خواهد شد .


پنج شنبه 89/10/16 .:. 12:35 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر
.: Weblog Themes By SamenTheme :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 350324

دانلود آهنگ جدید